Csodálkozva nézzük, hogy a kisgyerekek milyen jártasak már a köznapi számítástechnika használatában. Vajon milyen informatikai tudás birtokosai lehetnek azok az 5-8. évfolyamos diákok, akik bejutottak az Országos Robotprogramozó csapatverseny idei döntőjébe?
Kép Forrása: H-Didakt
Programozni menő, robotokat mégmenőbb
Napjainkban a robotika az informatika fejlődésének köszönhetően nagyon felkapott téma lett, hiszen már egy okostelefon segítségével is tudjuk programozni vagy mi magunk tudjuk irányítani a kis kütyüt. Gyerekek sokasága érdeklődik a robotika iránt, sőt találkoztam már olyan robotfanatikusokkal, akik elszántan programozók, mérnökök vagy tudósok szeretnének lenni. A programozás tanulás által kiélhetik a kreativitásukat, valamint javíthatják a problémamegoldó készségeiket, mely munkavállalásnál és a közösségi életben is előnyt jelent. Azzal sem mondok újdonságot, hogy azokat a gyerekeket, akik korábban munkálkodtak a témában az informatikai vállalatok tárt karokkal várják magukhoz.
A regionális fordulók már lezajlottak
Mint mostanában minden évben a regionális fordulókat három helyszínen (Hajdúböszörményben, Kecskeméten és Sopronban) rendezték meg egyidőben, március 18-án. A versenyre a regisztrációs adatok alapján több 50 csapat nevezett, akik 3 különböző kategóriába vannak beosztva korosztály alapján (5.osztályosok, 6.osztályosok és 7-8 osztályosok). Ahogy a versenyeken lenni szokott az 5. osztály részére könnyebb feladatokat, a 6. osztályosoknak nehezebbeket, míg a 7-8. osztályban már állománykezeléssel és komplexebb tudással megoldható feladatokat kaptak. Az 5. és 6. osztályosoknak 5 különböző típusú feladatot kellett megoldaniuk, pontosabban leprogramozniuk. Erre nekik másfél óra állt rendelkezésre, ami viszonylag nem sok időnek számít ha a programfelépítése mellé hozzászámoljuk a tesztelésre szükséges időt. A 7-8. évfolyamnak úgynevezett rapid versenytípusban kellett helytállniuk, amelyben a többi korosztállyal ellentétben itt minden feladatnak részarányos időkerete volt, melynek lejártával a program működését a versenybíróknak kellett bemutatni. A döntőbe összesen 30 csapat jutott tovább, közölük 11 5. osztályos, 6 6. osztályos és 13 7-8. osztályos tanuló.
Hamarosan döntő
A döntőben a regionális fordulóknál nehezebb, több gondolkodtatást igénylő feladatokat kell a gyerekeknek a robottal megoldaniuk minél pontosabban, és egyszerűbben leprogramozva. A finálé április 22-én kerül megrendezésre, melynek helyszíne idén a Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium lesz.
További információ a verseny honlapján érhető el!